Review Fast Furios 8

 

dom dengan letty sedang berhanimun di cuba.. perlumbaan pertama dom adalah di cuba.. mase ade orang nok tarik kereta sepupu dia.. then dia bagitau orang nak tarik kereta tu.. kalo nak kereta tu kena dapatkan dengan cara yang betul.. iaitu berlumba.. so berlumbalah mereka.. dom di sabotaj oleh geng yang lumba dengan dia tu.. geng tu p lancarkan motor so dom langgar.. tapi seperti dijangka.. takkan hero kalah kan? so yang kalah dan dom jadi kawan...

hanimun dom di ganggu oleh seorang perempuan yang bernama cipher.. cipher menguggut dom tetapi pada mase ni.. tak tau lagi ape yang dia ugut... tapi berjaya membuatkan dom mengikut perempuan tu..

task pertama kumpulan FF adalah mendapatkan senjata EMP.. so macam biasala berjaya la team dapatkan EMP.. mase ni lah dom tu "membelot" dia langgor kereta hobbs. terbalik kereta hobbs.. mase mule2 hobss bersetuju untuk tugasan ini.. ketua dia dah bagitau yang kalau hobbs gagal.. hobbs akan dipenjara.. and since dom belot.. so hobbs gagal mendapatkan senjata EMP itu.. dan hobss dipenjara sama penjara dengan decker (korang kene tengok movie yang sebelum ni kalo nak tau sape decker tu).. dan team FF macam tak percaya yang dom telah belot.. 

semasa dipenjara, hobbs didatangi oleh encik nobody (korang kene tengok movie yang sebelum ni kalo nak tau sape encik nobody tu).. encik nobody dah ade junior.. so junior encik nobody ni offer hobbs untuk lepas dari penjara itu dengan syarat hobbs mesti mengaku bersalah dan menjadi penjenayah.. tapi hobs kan polis yang berwibawa.. so dia tak setuju.. dan dipenjarakan lah si hobbs ni.. sel penjara hobbs betul2 depan dengan sel penjara decker.. so jadi perang mulut la.. kelakar.. korang kena tengok ni.. 

semasa hobbs sedang melakukan sedikit latihan untuk kecergasannye.. deker memerli hobbs.. kononnye hobss berbadan sasa untuk menunjuk sahaja.. dan kemudian hobbs berlagak dengan mencabut bangku dari dalam sel nye untuk dijadikan alat angkat berat.. decker tergamam.. tidak semena2 pintu sel penjara hobss terbuka.. hobs lantas memandang kamera dan berkata dia tidak perlukan pertolongan encik nobody.. kemudia datang warden penjara untuk menyuruh hobbs masuk ke dalam sel.. kemudian decker menarik seorang warden dan memintas sistem pintu penjara.. semua pintu penjara terbuka.. dan semua banduan terlepas.. termasuklah decker.. dan hobbs mengejar decker.. sampai la kat luar penjara.. mereka bertemu team encik nobody...

sekembalinya hobbs dan encik nobody ke tempat persembunyian yang diberi nama nowhere.. mereka bertemu dengna kumpulan FF.. dan diperkenalkan oleh encik nobody kepada ahli baru mereka iaitu.. decker shaw...

nowhere tetibe diserang oleh cipher dan dom.. mereka merampas "god eye" (nak tau ape tu god eye.. tengok la movie sebelum ni).. mereka berjaya... 

Dom terpaksa mengikut Cipher dan membelakangkan pasukkannye yang dianggap keluarga kerana Cipher mengurung anak Dom dan Elena.. 

semasa dom dalam misi mendapatkan kod nuklear.. dom telah menembak decker.. semua orang ingat decker mati.. tapi dia tak mati pon.. peluru tipu je.. tujuan dom untuk dapatkan bantuan decker tu utk mendapatkan anaknye supaya dom boleh bunuh team cipher.. dan mereka berjaya..

setelah anak dom diselamatkan oleh decker.. malangnye elena mati... decker menyerang kapal terbang cipher bersama .. dekcer menyerang bersama adiknya owen shawl... aku ingat dia ni da mati dalam FF 6.. rupenye tak.. 

Dom membalas dendam dan bergabung bersama keluarganye.... Cipher berjaya melarikan diri.. mungkin ade ep 9.. 

aku tak puas hati pasal decker bunuh han tapi dom tak bunuh decker balik !! 

cerita ni sangat menarik.. antara fast and furios yang ade.. yang ini adalah yang terbaik.. sangat sangat sangat sangat kelakar teruk.. dan power!!

No comments :

Post a Comment

 

Copyright 2015 © Macam Macam Cite. Design by Ayu Barbydol